Subject: FW: Eesti digistrateegia
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Thu, 3 Jul 2025 12:40:23 +0300

Saatja: Maria Alajõe - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: neljapäev, 3. juuli 2025 10:18
Adressaat: Oliver Sild <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Erik Janson - JUSTDIGI
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Eesti digistrateegia

Tere,

Tänan teid teema tõstatamise eest seoses avatud lähtekoodiga süsteemide
võimalustega. Pean siiski tunnistama, et ma ei ole parim inimene sellele
küsimusele vastamiseks. Usun, et Justiits- ja Digiministeerium (JDM)
suudab anda põhjaliku vastuse, kuna see valdkond liikus MKM-ist JDM-i.

Seetõttu edastan teie kirja Erik Jansonile, kes on teemaga varem kokku
puutunud. Olen kindel, et ta saab teile pakkuda põhjalikumat teavet ning
arutada seda teemat teiega edasi.

Parimate soovidega,

Maria Alajõe
strateegia ja teenuste juhtimise asekantsler
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 504 3108

From: Oliver Sild <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 2, 2025 1:42 AM
To: Maria Alajõe - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Eesti digistrateegia

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kirjutan seoses Windows 10-ne uuenduste lõpuga ja avatud lähtekoodiga
süsteemide võimalustega. Et soodustada Eesti digitaalset sõltumatust, kas
on kaalutud üleminekut avatud lähtekoodiga operatsioonisüsteemile, nagu
näiteks Linux, sarnaselt mitmetele institutsioonidele Euroopas?

Lisaks huvitab mind, kas riigiasutustes on arutletud näiteks Microsoft
Office'i asemel avatud tarkvara kasutamist, näiteks LibreOffice, nagu
Taanis.

Lugupidamisega,

Oliver Sild

[email-masked] <mailto:[email-masked]>